Skal man som influencer bruge sine børn som del af markedsføringen?

maj 3, 2019 | 0 Kommentarer

Altså bare lige for at have det klart:

Jeg er hverken influencer eller blogger. I hvert fald ikke efter min definition. Men jeg bruger mine børn som en del af markedsføringen for Maria Dior, og dét er der nogen, der mener er forkert.

 

Jeg kan godt forstå din skepsis. Børnene er jo ikke ansvarlig for en bloggers indtjening. Og de kan ikke sige fra, hvis du de ikke vil være med på et billede. I hvert fald ikke små babyer. Så er det okay at promovere brands på vegne af dit barn?

 

Det er lovligt at tænke sig om et par gange

Jeg har set mange forskellige bud på, hvordan børnene kan være med til at tjene gode penge på de sociale medier.

Du ved – iført et cute og stilrent, farvenedtonet outfit hvor de står opad en farvet mur-væg og ser søde ud.

Og dét er der ikke nødvendigvis noget galt med. De fleste vil jo gerne vise verden, hvor smukke deres børn ser ud.

Men noget jeg ofte studser over er, hvordan børnene bliver udstillet.

Dette kan tolkes på mange måder, så jeg vil forsøge at være så konkret som muligt!

Når der lægges et billede op af ”den hårde virkelighed” (opstillet naturligvis), hvor ens barn har skidt op over ryggen, og det andet barn græder over et eller andet, de ikke må få, synes jeg ikke, det er i orden.

For jeg vil da overhovedet ikke have der ligger billeder af mig med lort i måsen på nettet. Så jeg tror heller ikke, mine unger vil det. Så det tænker jeg heller ikke, influencernes børn ønsker?

Så mit spørgsmål er – hvorfor synes nogen, at det er okay?

 

Når det først ligger ude, forsvinder det aldrig igen

Internettet er noget magtfuldt noget. Selvom du måske fortryder, du har lagt noget ”der ude”, er der ikke rigtig noget at gøre ved det. Når det først er postet på nettet, bliver det der altid.

 

Og netop derfor synes jeg, det er så vigtig at tænke sig om en ekstra gang, inden man lægger noget op af andre end sig selv. Om det er børn eller familie. Jeg synes, det er så ærgerligt, hvis der ligge nogle uheldige billeder af mine børn derude. Derfor er jeg hvertfald sikker på at tjekke efter mindst én gang ekstra, hver gang mine børn skal pryde mit instagram feed.

 

Hvor går grænsen?

Jeg synes, det er en hårfin balance. For selvfølgelig vil jeg gerne vise mine børn frem. Både til min nærmeste familie/venner, og til jer der følger med i virksomheden.

 

Ikke fordi jeg vil tjene noget på dem (endnu i hvert fald :P), men fordi at det er vigtig for os i firmaet at vise, hvem vi er. Professionelt såvel som privat. Og en stor del af mig privat er at være mor til 3 fantastiske unger.

Men samtidig synes jeg, det er forkert at få børnene til at tage tøj på og stå model, så jeg kan tjene penge på reklame. For mit vedkommende skal det være autentisk, ellers synes jeg hele formålet forsvinder på en eller anden måde.

 

Mila er så stor at hun får lov til at se billederne og godkende dem, inden de kommer ud. Det kan hun godt forstå processen i.

Drengene er ikke der endnu, derfor er det mig og min mand som bestemmer, hvad vi i fællesskab synes er okay kommer på nettet.

Hvad er din holdning til influencerne og til generelt at dele dine børn med resten af verden?

 

 

(btw☺)

Hvis du kom for at finde en konklusion, kom du forgæves. Det kunne jeg måske have skrevet i starten af indlægget, men så ville du ikke have læst det vel?

 

Dét er markedsføring. Uden børn. Jeg kan nemlig selv være et geni ind i mellem!

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Share This