fbpx

Mødres bedste tips til at fjerne pletter på tøj

3. marts 2020 | Efterfødsel | 0 Kommentarer

Lad os indse det. Du kommer simpelthen ikke udenom pletter på tøj med et barn i huset. Både på dit eget tøj og barnets.
Og det er ikke noget værre end at have købt noget pænt tøj for så at spilde ketchup eller en smoothie på det.
Jeg har spurgt en masse mødre til råds, og her deler jeg deres bedste tips til at fjerne pletter på tøj.

 

Ikke vask tøjet før du behandler det med én af løsningerne. Så kan du ikke længere få pletten helt væk!

 

  1. Gnid pletten ind med hvid sæbe, læg i en plastpose i 24 timer, og vask som normalt.
    Det fjerner alle pletter (bliver der sagt), og du har en pæn bluse eller bodystocking tilbage fra vask.
  2. Tilføj pletten Vanish og lad den ligge i et par timer, inden du vasker tøjet som normalt.
  3. Er tøjet hvidt, kan du lægge det i håndvasken med vand og en tsk klorin med citron. Så forsvinder pletten, og tøjet kan vaskes som normalt igen.
    Læg tøjet i blød med varmt vand med almindeligt vaskemiddel i et døgn (der er blevet brugt biotex). Derefter vaskes tøjet almindeligt.
  4. Brug Rema 1000’s pletfjernerspray. Følg anvisningerne på produktemballagen og vask derefter tøjet normalt. Den koster ca. 15 kr i Rema 1000.
    Vanish hold gel. Smøres på som anvisningerne beskrives. Derefter vaskes tøjet som normalt.

 

Har du andre gode råd? Så del dem endelig i en kommentar under indlægget!

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sådan får du tid til at træne med en baby i huset

Sådan får du tid til at træne med en baby i huset

Det kan som mor være svært at finde tid til sig selv og finde tid til, hvornår man skal træne. Heldigvis behøver din baby ikke at sove, for at du kan få trænet. Der er nemlig rigtig mange måder, hvorpå du kan inddrage din baby i træningen.

Reducér din rectus diastase på 12 uger

Reducér din rectus diastase på 12 uger

Rectus diastase, også kaldet delte mavemuskler, sker under graviditeten, da mavemusklerne glider fra hinanden for at lave plads til barnet. Alle gravide får delte mavemuskler, og der findes desværre ingen mirakelkur der sørger for, at de samler sig igen efter fødslen. Dog har vi erfaret, at korrekt træning under graviditeten fremmer kontakten til kernemuskulaturen og gør genoptræningsprocessen lettere. 

Share This