fbpx

Velkommen til bloggen

VELKOMMEN TIL VORES UNIVERS

Her deler vi alt fra opskrifter og træningsprogrammer, til personlige indlæg og den nyeste viden inden for træning, graviditet, infertilitet og morlivet.

Vi brænder for at hjælpe gravide, mødre og familier mod en sundere og stærkere hverdag, og vi glæder os til at inspirere alle jer derude.

Tak fordi I læser med.

Aflast dit bækken i løbet af dagen med disse huskeråd

Aflast dit bækken i løbet af dagen med disse huskeråd

Rigtig mange gravide får problemer med bækkenet under graviditeten. 
Der er mange årsager til, at bækkengener kommer. Det kan være manglende kernestyrke. Scoliose. Forhøjede niveauer af relaxin. Overbelastning over en længere periode. Træning kan forebygge og behandle. Men det er ikke al træning der er lige gavnligt for gravide med bækkensmerter. 

læs mere
Reducér din rectus diastase på 12 uger

Reducér din rectus diastase på 12 uger

Rectus diastase, også kaldet delte mavemuskler, sker under graviditeten, da mavemusklerne glider fra hinanden for at lave plads til barnet. Alle gravide får delte mavemuskler, og der findes desværre ingen mirakelkur der sørger for, at de samler sig igen efter fødslen. Dog har vi erfaret, at korrekt træning under graviditeten fremmer kontakten til kernemuskulaturen og gør genoptræningsprocessen lettere. 

læs mere
Vægttab efter fødslen? Dette bør du vide!

Vægttab efter fødslen? Dette bør du vide!

Det er ikke så ualmindeligt at have et ønske om at tabe sig efter fødslen. Man har som regel taget på i løbet af graviditeten, og kroppens udseende har ændret sig. Det er okay. Det er også okay at have et ønske om at komme af med overflødige kilo. Men hvad skal du være opmærksom på, hvis du gerne vil tabe dig efter fødslen?

læs mere
Derfor skal du træne sammen med andre

Derfor skal du træne sammen med andre

Når du træner med andre, udforsker du også dine sociale relationer, og du bliver mere disciplineret af at have en aftale, du ikke vil aflyse i samme frekvens som aftaler med dig selv. Udover det får man sparring fra andre, og træningen bliver mere kreativ og variabel, idet man er flere om at vælge øvelser og designe programmer. Så når du træner med andre, får du generelt bedre resultater, end når du træner alene. 

læs mere
Påvirker træning min mælkeproduktion?

Påvirker træning min mælkeproduktion?

Et spørgsmål mange mødre stiller. Og et relevant spørgsmål. For man vil gerne træne, og give sin krop noget kærlighed efter fødsel. Men du vil måske også gerne blive ved med at amme og give dit barn de bedste betingelser.  Mange mødre prioriterer at træne, både før,...

læs mere
Drop intervaltræningen under 1. trimester

Drop intervaltræningen under 1. trimester

Intervaltræning er generelt en god træningsform for gravide. Hvis det laves under ordnede forhold, og man er opmærksom på sin puls og teknik undervejs.
Men lige præcist under 1. trimester er der nogle fald-grupper, man skal være opmærksom på.

læs mere
Share This