Velkommen hos

Maria Dior

Ekspert i graviditetstræning og efterfødselstræning, Mor til tre, Fagnørd, Visionær og Arbejdshest.

Kom indenfor i mit hyggelige online træningsunivers. Her er fyldt med online træning, coaching og livsændrende kostvejledning.

Lad mig stille dig nogle spørgsmål

Vil du vide, hvordan du træner graviditetsmerter væk? Hvordan du undgår bækkengener? Hvordan du kan træne dine delte mavemuskler? Eller hvordan du finder balancen mellem træning og livet som mor?

Så er det tid til at

slå til!

Jeg er altid klar til at hjælpe dig. Udover online træning og coaching, som du kan deltage i og modtage hjemme i din stue, så kan du blandt andet også vejledning i kost og ernæring, målsætning, motivationsvedligeholdelse og vaneændring.

Shoppen

FOR MØDRE

Shoppen

FOR GRAVIDE

Hey!

VIL DU GØRE DIG SELV EN TJENESTE?

Få fingrene i guiden til delte mavemuskler – helt gratis!

Er du landet det rigtige sted?

.. Det er du hvis:

Z

Du drømmer om en fleksibel og nem løsning, der kan give dig en sund og stærk krop.

Z

Du vil være sikker på, at den træning du laver er hensigtsmæssig for din krop, og styrker den lige dér, hvor den har allermest brug for det.

Z

Du har stadig brug for at blive holdt til ilden, få motivation, støtte og fælleskab undervejs i dit forløb.

Z

Du vil gerne prioritere at få en sund og stærk krop, så du kan blive den mor, du gerne vil være.

Kan du genkende
dig selv?
S_2

Få overblik over de

Online Bootcamps

De er mine hjertebørn og der hvor jeg for alvor er i direkte kontakt med mine kunder og kan gøre en afgørende forskel for dem og deres familieliv. I 2020 var der over 1000 deltagere, og jeg er sikker på at 2021 bliver mindst lige så vild. Skal du ikke være med?

Fit Moms

ONLINE TRÆNING FOR MØDRE

Fit Moms To Be

ONLINE TRÆNING FOR GRAVIDE

Tidligere deltagere

Hør hvad de siger

Skønne Tatianna

Jeg er en super mor fordi jeg nu lytter til min egen krop først, jeg er en super kvinde fordi jeg nu får trænet 3 gange om ugen, spist sundere og planlagt min tid og jeg er en gladere kone fordi jeg får prioriteret mig selv og derved også føler jeg kan være der for min mand. Alle disse redskaber har jeg fået via Marias super gode råd og vejledning, træning og kostråd. 8 ugers intens og til tider hård bootcamp, men jeg kan klart anbefale hendes forløb – det er simpelthen det hele værd.

Seje Kristina

Jeg er så taknemmelig for at der findes muligheder som denne bootcamp, hvor man har nogle kompetente fagpersoner i ryggen hele vejen. På blot 8 uger har jeg tabt mig 4,2 kg og 18 cm fordelt på kroppen, og jeg VED at det ikke var sket uden bootcampen. AF HJERTET TAK for det kærlige skub bagi – det havde jeg brug for!

Søde Mette

Havde taget 24 kg på i graviditeten og manglede efter 9 uger stadig at tabe 11 kg. Så jeg besluttede mig for at prøve Maria Diors online forløb plus et begynderløbeprogram. Det gav mig lige det spark, jeg havde brug for til at fokusere på kost og få bevæget mig. Jeg tabte mig 8,3 kg og 20 cm på de 8 uger.

HAR DU NOGLE

SPØRGSMÅL?

Her finder du svarene på de spørgsmål, vi oftest støder på.

1. Hvornår må jeg begynde at træne efter fødslen?

Du må så småt starte, når du føler dig klar (du behøver ikke vente til efter 8 ugers undersøgelsen). Start stille og roligt ud med liggende kerne- og knibeøvelser og byg langsomt på, efterhånden som du genfinder kontakten til din kerne og bækkenbund. Har du fået kejsersnit, skal du være opmærksom på ikke at lave øvelser, der strækker for meget i arret. Dit ar må gerne blive varmt, når du træner, men det må ikke brænde eller gøre ondt.

Har du født indenfor 8 uger så vær ekstra opmærksom på tyngden i bækkenbunden føles godt og ikke ubehageligt inden du starter på at træne – hvis den gør så start med at lave rygliggende øvelser.

2. Hvad er delte mavemuskler?

Under graviditeten deler de yderste mavemuskler sig for at gøre plads til det voksende barn. Dette er helt naturligt og kan/skal ikke forebygges. Efter fødslen skal mavemusklerne samle sig igen, og det vil ske automatisk hos de fleste nybagte mødre. De sidste kan ofte hjælpe helingsprocessen på vej ved hjælp af målrettet træning af kernemuskulaturen.

3. Hvordan skal jeg træne under min graviditet?

Du kan i udgangspunktet træne, som du plejer, men du skal være ekstra opmærksom på at aktivere og styrke din kerne og få trænet og stabiliseret musklerne omkring dit bækken og din ryg. Det er ekstra vigtigt, at du lytter til din krop, når du træner, og går ned i tempo og/eller intensitet, hvis din krop begynder at brokke sig. Derudover gælder sund fornuft. Det vil sige, at hvis kickboksning er din favoritsport, så vent lige med træningen til efter fødslen 🙂

4. Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til træning efter min fødsel?

Under graviditeten og fødslen har din krop været udsat for en stor belastning, og det tager tid for din krop at komme sig oven på et sådant ”traume”. Du skal starte stille og roligt ud og langsomt bygge på i intensitet. Start ud med at få styrket din kerne og din bækkenbund. Som nybagt mor bærer du meget rundt på din baby, så sørg også for at få styrket din ryg og arme/skuldre. Vent med mavebøjningerne og plankeøvelserne, til du har fået godt styr på din kerne.

5. Hvordan træner man op efter kejsersnit?

Den bedste måde at træne op på efter et kejsersnit er ved at starte med kernen. Kernetræning er med til at hjælpe genoptræningsprocessen af din styrke og stabilitet i core-området som er blevet svækket efter en graviditet og fødsel. Derudover er det vigtigt at tale med din læge om din specifikke genoptræning, da det er vigtigt at tage individuelle anbefalinger til sig, når man har født ved kejsersnit. Massage af arvæv, undgå løft de første 6-8 uger og sørg for at påbegynde liggende øvelser som knibeøvelser, kerneopspænd og bækkenkip er vores bedste anbefaling. Dernæst skal det ikke gøre ondt i arret, brænde, svie eller blive varm ved bevægelse. Pulsen må derfor ikke komme for højt op, da dette leder blod til arret og kan resultere i en grimmere ardannelse end nødvendigt.

Mange kejserinder oplever delte mavemuskler, idet mavemusklerne bliver tvunget fra hinanden under indgrebet. At fokusere på kernestabiliserende træning kan være med til at hjælpe din krop til at få mavemusklerne på plads igen de første 8 uger efter dit kejsersnit.

6. Er online træning noget for mig?

Online træning er til dig, der ønsker fleksibel træning, som du kan tilpasse dit liv og ikke omvendt. Når du træner online, bestemmer du selv, hvornår du træner, og du er ikke afhængig af hverken coronapas, transporttid eller holdtider. Du tænder blot for din telefon, computer eller tablet, og så er du i gang. Fordelen ved online træning hos os er, at du alligevel ikke er overladt til dig selv. Du får professionel graviditets- og efterfødselstræning, og du har altid adgang til support og hjælp til din træning.

7. Kan baby være med til træningen?

At have en vågen baby behøver heldigvis ikke betyde, at du ikke kan få trænet. Din baby kan sagtens ligge på måtten sammen med dig eller bruges som ekstra vægt i de forskellige øvelser. Det er en dejlig måde at være sammen på.

8. Hvor længe har jeg adgang til mit online materiale?

Når du køber et produkt hos os, har du online adgang i et helt år fra købstidspunktet. Træningsprogrammerne kan du downloade og/eller printe og beholde til evigt eje.

9. Hvad hvis jeg mangler personlig hjælp undervejs?

Vi er altid klar til at hjælpe dig. Har du generelle spørgsmål, kan du altid kontakte os på hello@mariadior.dk, og har du spørgsmål til et købt produkt, kan du kontakte os på support@mariadior.dk. Derudover er vi altid til rådighed på Facebook. Har du spørgsmål til din træning – fx korrekt udførelse af øvelser, kan du bruge “Videoask”. Når du går ind på vores hjemmeside, finder du en knap med mit hoved nederst i højre hjørne. Når du klikker her, kan du sende en video med et spørgsmål afsted til mig og mit team.

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål her, er du velkommen til at trykke på mit ansigt i højre hjørne på skærmen og sende dit spørgsmål afsted til mig.

Du kan også altid skrive til hello@mariadior.dk.

Hej med dig!

Jeg er Maria Dior

Når jeg ikke løber febrilsk rundt efter mine tre unger eller kysser på min mand, så kaster jeg kærlighed på mit andet hjertebarn – nemlig min online business.

Jeg arbejder med træning og sundhed før, under og efter en graviditet. Jeg har en uddannelse indenfor global sundhed og ernæring, et års studium fra UCLA i Los Angeles i bækken- og rygtræning under graviditet, en personlig træner uddannelse, en masse kurser og ikke mindst 8 års erfaring i at undervise gravide og mødre i optimal kost og træning.

I dag foregår det hele online, og jeg smiler til op over begge ører, når jeg får lov til at hjælpe gravide og nybagte mødre med at blive en gladere, sundere og stærkere udgave af sig selv.

Team Maria Dior

Hvem er vi?

Jeg kan meget, men jeg kan ikke alt. Hils på det team der går det muligt for mig at være mig!

Jeg er heldig efterhånden at have fået samlet mig et godt lille team af kvinder (+ min mand), der alle arbejder mod det samme mål: At gøre det nemmere og mere overskueligt for dig at blive sund og stærkVi brænder for at hjælpe og guide dig til en bedre livsstil, højere trivsel og en sundere krop, og på en tryg og effektiv måde.

Tilsammen har vi 8 børn, 3 kandidatgrader, 2 professionsbachelorer, en lille håndfuld personlig træner uddannelser, og en hel masse andre uddannelser og kurser, der alt sammen gør os til specialister inden for lige præcis vores område – kvinder før, under og efter graviditet!

A-holdet

Team Maria Dior

Hvem er vi?

A-holdet

Jeg kan meget, men jeg kan ikke alt. Hils på det team der går det muligt for mig at være mig!

Jeg er heldig efterhånden at have fået samlet mig et godt lille team af kvinder (+ min mand), der alle arbejder mod det samme mål: At gøre det nemmere og mere overskueligt for dig at blive sund og stærkVi brænder for at hjælpe og guide dig til en bedre livsstil, højere trivsel og en sundere krop, og på en tryg og effektiv måde.

Tilsammen har vi 8 børn, 3 kandidatgrader, 2 professionsbachelorer, en lille håndfuld personlig træner uddannelser, og en hel masse andre uddannelser og kurser, der alt sammen gør os til specialister inden for lige præcis vores område – kvinder før, under og efter graviditet!