fbpx

FIT MOMS 2 BE BOOTCAMP

En Bootcamp for dig der er gravid

Perfekt til dig der

Er gravid for 1. , 2. eller tilmed 7. gang
Ønsker at være sund og aktiv under din graviditet
Har trænet før, eller som aldrig har dyrket motion
Er usikker på hvad og hvor meget du må lave under din graviditet
Har haft en kompliceret graviditet tidligere
Har skader eller skavanker du skal tage hensyn til
Ønsker at få mere dybdegående viden omkring relevante emner for dig som gravid
Vil træne i fællesskab med andre gravide
Ønsker at få sved på panden og et øget velvære under din graviditet
Ønsker at reducere risikoen for komplikationer og træne op til fødslen.

adIndeholder

8 ugers træning: 30 min foredrag + 2 x 60 min træning om ugen
Sammenhold og fællesskab med op til 11 andre gravide
Undervisning af høj kvalitet med kompetente instruktører
Kostplan designet til tiden under din graviditet
Foredrag om amning, tiden efter fødsel, parforhold mm.
Komplet fødselsforberedelse for dig og din partner
Adgang til lukket facebookgruppe
En stærkere krop med nedsat risiko for komplikationer under graviditeten og i forbindelse med fødslen
Online video-materialer, adgang til din træner og hjemmetræningsprogram
Gratis adgang til vores online foredrag om graviditet, kost og træning.

Praktisk Information

Vi holder til ved Viby Torv i Aarhus.

Der er 2 timers gratis parkering tæt ved centeret, og mange busser stopper lige ved døren.

Har du børn i forvejen, er du altid velkommen til at tage dem med til træningen.

Vi har et lækkert legeområde og masser af tumleudstyr. (*I øjeblikket lukket grundet corona)

 

Er du usikker på om vores bootcamp er noget for dig? Kunne du tænke dig, at få mere viden om korrekt træning under graviditeten og lære, hvordan du bruger din krop sikkert? Så er du velkommen til vores gratis workshops online samt i vores studio på Viby Torv. Se hvornår vi afholder workshops for gravide næste gang og tilmeld dig her:

Maria og Rikke har skabt et sted og rum for konstruktiv træning og sammenhold. Det har været den bedste beslutning at træne med her som gravid, og jeg glæder mig til at fortsætte som mor, når kroppen igen er klar. Det er livskvalitet og sammenhold for alle pengene!

Maria er passioneret, seriøs og mega kompetent omkring træning, kost og de følelser, der følger med en graviditet.

Jeg kunne ikke anbefale et bedre sted eller bedre mennesker til mine venner og bekendte. Her er man i de bedste hænder.

Louise

Fit moms 2 be bootcampen er unik og banebrydende, da det er den første af sin slags, som er specielt tilpasset gravide. Gennem forløbet vil vi arbejde med at forberede kroppen fysisk og mentalt på den fysiske præstation, det er at føde.

Træningen mindsker risikoen for komplikationer under graviditet og fødsel, og kan være med til at afhjælpe nogle af de gener der er forbundet med at være gravid, som f.eks. bækkensmerter eller smerter i lænd og ryg.

Målet for bootcampen er at sikre, at du får den helt rette træning under din graviditet. Vi vil guide dig igennem, hvad du må og ikke må, så du ikke længere skal føle tvivl og usikkerhed.

Du bliver du en del af et hold med op til 11 andre kommende mødre, og sammen vil I opleve, at der bliver skabt et unikt fællesskab og frirum.

Forløbet strækker sig over 8 uger og består af 2 ugentlige træningssessioner samt undervisning i aktiv fødselsforberedelse.

Vi kommer rundt om alle relevante aspekter af før-fødselstræning, så du kan drage størst mulig nytte af at dyrke motion under din graviditet. Træningen vil variere fra gang til gang, og vi kommer igennem TRX, styrke, udholdenhed, kondition, balance, yoga, bækken og mindfulness.

Første mødegang hver uge begynder med 30 minutters gennemgang af relevante temaer for gravide og fødende og slutter med 60 min. træning.

Vi vil blandt andet komme omkring:

Rebozo

Kostoptimering

Vaneændringer

Mindfulness

Vejrtrækningsøvelser

Tiden efter fødslen

Amning

 

Skulle du være forhindret i at deltage, er der mulighed for at livestreame temamøderne, så du ikke går glip af noget.

Anden mødegang hver uge består af 60 minutters træning. En af mødegangene (lørdag) er der undervisning i aktiv fødselsforberedelse.

Vi anbefaler opstart af bootcampen så tidligt som muligt i graviditeten, og senest ved uge 34.

FAQ

Hvornår bør jeg senest starte?
Du kan melde dig på en bootcamp så sent som i uge 34. Som udgangspunkt er det aldrig for sent at gå i gang med at træne under sin graviditet.
Skal jeg have trænet før for at være med?
Nej, der er intet krav om træningserfaring. Alle kan være med uanset træningsniveau.

 

Kan jeg prøve en træning, inden jeg booker?
Ja, hvis du er i tvivl, om træningen er noget for dig, er du meget velkommen til at komme forbi til en prøvetræning først. Kontakt os, så finder vi et tidspunkt.

 

 

Hvad hvis jeg føder før tid?
Når du ikke at opbruge alle dine træninger, inden du føder, kan du altid gemme dem og bruge dem på en efterfødselsbootcamp, når du er klar igen.
Jeg træner allerede, er det så noget for mig?
Ja, træningen er for alle og kan altid opjusteres eller nedjusteres efter individuelt niveau. Vær desuden opmærksom på, at træning under graviditeten kan have et andet fokus end din normale træning har.
Kan jeg træne, hvis jeg har bækkenløsning?
Ja! Træning er det eneste middel mod bækkenløsning, så det er bare med at holde sig igang. Vi tager hensyn til din bækkenløsning og sørger for at styrke dig, således at symptomerne holdes nede.
Share This